Torstai 27.2.2020

Jäsenilta27.2.2020 18:30 - 21:00 - Tekniskan salit, ​Eerikinkatu 2 (6 krs.), Helsinki

Helsingin psykoterapiayhdistyksen alkukevään 2020 jäsenilloissa huumannutaan! Lisäinfoa kevään muista tapahtumista myöhemmin.

Psyykenlääkkeiden vaikutusmekanismit ja vaikutukset -uhka vai mahdollisuus psykoterapialle?

Puhujat:
Tuula Kieseppä ja Kari Raaska. Molemmat ovat psykiatrian erikoislääkäreitä ja
               dosentteja, sekä työskentelevät HUS:n ylilääkäreinä.
Aika: Torstai 27.2. klo 18:30-21:00
Paikka: Tekniskan salit / Femman

(Eerikinkadun ja Yrjönkadun kulmassa, valkoisen Lilla Teatterin talon ylimmässä kerroksessa).

Toivottu ja odotettu päivitys psyykelääkkeisiin ja niiden käyttöön psykoterapian yhteydessä. Tiivis ja hyödyllinen tietopaketti jokaiselle psykoterapeutille! Iltapala tarjoillaan 18:30. Esityksen alkaa klo 19:00, minkä jälkeen yleisöllä on kysymysten ja keskustelun vuoro.

Iltapalaa on tarjolla tarjolla klo 18:30 alkaen. Esityksen jälkeen yleisöllä mahdollisuus esittää kysymyksiä ja keskustella aina klo 21:00 saakka.

Tervetuloa!

Ystävällisin terveisin,
Tiedetoimikunta

Kutsu jäseniltaan.

Torstai 19.3.2020

Leffailta19.3.2020 19:00 - 21:00 - Tekniskan salit / Femman

KUTSU LEFFAILTAAN

Jäsentemme toiveista inspiroituneena Helsingin psykoterapiayhdistys aloittaa keväällä 2020 kihelmöittävät leffaillat.

Paikka: Tekniskan salit / Femman
(Eerikinkadun ja Yrjönkadun kulmassa, valkoisen Lilla Teatterin talon ylimmässä kerroksessa).

Kommentit: Elina Reenkola (psykologi, psykoanalyytikko).
Aika: Torstai 19.3. klo 19:00-21:00

Leffailta: Bertoluccin kuu (La Luna)

Italialaisen ohjaajan Bernardo Bertoluzzin psykologisesti monitasoinen elokuva La Luna (1979) kertoo hiljattain leskeksi jääneestä amerikkalaisesta oopperadiivasta Caterinasta, joka ottaa teini- ikäisen poikansa joen mukaan Italian kiertueelleen. Verdin oopperoihin uponnut äiti havahtuu kauhukseen poikansa heroiiniriippuvuuteen, ja epätoivoiset yritykset vieroittaa Joe johtavat toisiinsa insestisesti kietoutuvan äidin ja pojan salatun isän jäljille.

Iltapalaa on tarjolla elokuvan jälkeen. Viiniä on mahdollista ostaa aulan baarista jo ennen näytöksen alkamista. Elokuvan jälkeen luvassa keskustelua ja vapaamuotoista seurustelua.

HUOM! Leffailtaan tarvitaan ennakkoilmottautuminen sähköpostitse osoitteeseen: maria.alvesalo@pediars.fi

Ystävällisin terveisin,
Tiedetoimikunta