Torstai 17.10.2019

Jäsenilta17.10.2019 18:30 - 21:00 - Tekniskan salit, ​Eerikinkatu 2 (6 krs.), Helsinki

Minussa on monelle – polyamorian monet nuolet

Puhuja:        Teija Nissinen
(Nuorisopsykoterapeuttikouluttaja, psykologi)
Kommentit:  Anna Lilja (PsL, psykoanalyytikko IPA/SPY)
Aika:            Torstai 17.10. klo 18:30-21:00

Teija Nissinen pohtii polyamoriaa eli romanttista ja/tai seksuaalista suhdetta useamman kuin yhden kumppanin kanssa kaikkien osapuolten ollessa asiasta tietoisia. Mistä tässä varsin tuoreessa suhteessaolon muodossa on kyse? Miten sitä voisi ymmärtää historiallisessa ja psykoanalyyttisessa valossa? Miten huomioida monisuhteisuus terapeuttisessa työskentelyssä? Ja onko polyamoria edes uusi ilmiö väräjävän sydämen ja lepattavan libidon historiassa? Aihetta jatkaa Anna Lilja täydentävillä kommenteilla.

Jäsenillat alkavat iltapalalla klo 18:30 ja alustus alkaa 19:00. Esitysten ja kommentoijien jälkeen yleisöllä on tilaisuus osallistua keskusteluun kysymyksillä ja pohdinnoillaan. Ilta jatkuu noin klo 20:30-21:00 saakka.

Kutsu tapahtumaan.

Torstai 28.11.2019

Jäsenilta28.11.2019 18:30 - 21:00 - Tekniskan salit, ​Eerikinkatu 2 (6 krs.), Helsinki

Ajatuksia perversioista

Puhuja:         Milla Tamminen (psykoanalyytikko IPA/SPY, psykologi)
Kommentit:   Merja Koskelainen (psykoterapiakouluttaja (HPY), psykologi)
Aika:             Torstai 28.11. klo 18:30-21:00

Milla Tamminen kutsuu avartamaan ajatuksia perversioista erityisesti psykoanalyytikko Joyce McDougalin näkemysten pohjalta. Mitä psykoanalyyttisessa ajattelussa on ajateltu perversioista? Miten ja miltä osin käsityksiämme perversioista olisi syytä päivittää ja tuulettaa? Aihetta kommentoi Merja Koskelainen.

Kutsu tapahtumaan.