Torstai 13.6.2019

Jäsenilta13.6.2019 18:30 - 21:00 - Tekniskan salit/Femman

KUTSU JÄSENILTAAN

Terapiatekniikka trans- ja muusukupuolisten kanssa

Puhuja: Antto Luhtavaara (Nuorisopsykoterapeuttikouluttaja, psykologi)
Kommentit: Jenni Heikkinen (Nuorisopsykoterapeutti, psykologi, Sukupuoli-identiteetin tutkimustyöryhmä/HUS)
Aika: Torstai 13.6. klo 18:30-21:00
Paikka: Tekniskan salit / Femman

(Eerikinkadun ja Yrjönkadun kulmassa, valkoisen Lilla Teatterin talon ylimmässä kerroksessa).

Lämpimästi tervetuloa Helsingin psykoterapiayhdistyksen kevään 2019 viimeiseen jäseniltaan! Seksuaalisuuden ja sukupuolten moninaisuuden tarkastelua psykoanalyyttisestä näkökulmasta jatkamme paneutumalla terapiatyöhön trans- ja muusukupuolisten asiakkaiden kanssa.

Sarjan jatko-osassa Antto Luhtavaara johdattaa meidät terapiatekniikan pariin sukupuoli-identiteetin moninaisuuden äärellä:

Aluksi puhutaan trans- ja muunsukupuolisten potilaiden terapiavuorovaikutukseen liittyvästä tekniikasta. Sen jälkeen syvennytään psyykkisiin ilmiöihin, jotka perustelevat terapiateknisiä valintoja. Sitten avataan hieman sukupuolen kehitystason arviointia. Lopuksi puhutaan sukupuolen patologisuuden arvioinnista.

Jenni Heikkinen jatkaa täydentävillä kommenteilla. Esitysten jälkeen yleisöllä on tilaisuus osallistua keskusteluun kysymyksillä ja pohdinnoillaan.

Jäsenilta alkaa iltapalalla klo 18:30 ja alustus alkaa 19:00. Ilta jatkuu noin klo 20:30-21:00 saakka.

Ystävällisin terveisin, Tiedetoimikunta